BABIČČINY SLÍVÁKY

By ATELIEROF - 10:10

Je tady další oblíbený recept z babiččina starého sešitu.
Ke kynutému těstu jsem si našla cestu teprve nedávno. Je to asi poslední tři 
roky. Za tu dobu jsem vyzkoušela spousty receptů, rad i návodů.
Těsto ne vždy dopadlo podle očekávání. Možná proto, že na něj má opravdu vliv spousty 
okolních jevů. Jako je třeba teplota v místnosti, kde těsto kyne nebo i počasí venku. 
Moje babička ctila pravidlo, že těsto nesmí chytit průvan a také říkávala, že těsto
při bouřce nekyne, nebo dokonce, že těsto při bouřce zadělané zkysne.
Co je na tom pravdy nevím, ale nejste-li si jistí výsledkem, řiďte se raději předpovědí počasí. ;)
To jsem ale odbočila. Chtěla jsem napsat, že toto těsto, se vždy povede. 
Alespoň mě tedy ano. Pokaždé krásně nakyne a o proti jiným se s ním moc hezky pracuje.
Tak a teď už k samotnému receptu..
Budeme potřebovat..



250 g hl. mouky
250 g pol. mouky
200 ml. mléka
80 g cukru
1 vejce +  žloutek na pomazání
kostka kvasnic (já používám sušené)
špetka soli 
100 ml oleje
80 g másla
skořicový cukr 
a ovoce kterým budeme plnit 
Normálně je to 1 kg švestek. Protože je ale na švestky letos ještě brzy, 
použila jsem jablka a rebarboru.




Těsto jsem připravovala v pekárně. Nemáte li tu možnost musíte pěkně postaru. Začít kváskem.
Tady je pak asi lepší, požít droždí čerstvé.
Kvasnice rozdrobíme ve 100 ml vlažného mléka a přikrmíme je troškou cukru 
a mouky. Než se kvásek rozjede, smícháme obě mouky cukr a sůl.
přimícháme zbytek mléka, vejce, olej a rozpuštěné máslo. Přidáme vzešlý
kvásek a poctivě zaděláme, až se těsto odlepuje od vařečky.
Přikryjeme utěrkou a necháme na teplém místě nejméně 30 min.kynout.
  
Pokud zvolíte přípravu těsta v pekárně jako já..
Stačí jen naházet do ní všechny ingredience (začínala jsem těmi tekutými).
Zvolit program na přípravu těsta a dál už se o nic nemusíte zajímat.

Po nakynutí vyklopíme těsto na pomoučněný vál. Lžící z něj odkrajujeme stejně velké
kousky. Z kterých pak děláme placky asi 10 cm velké. poklademe ovocem, posypeme skořicovým cukrem a zaděláme v malý bochánek. Opatrně aby se těsto neprotrhlo.
 Koláčky klademe na plech s pečícím papírem spojem dolů.
Každý koláček potřeme rozšlehaným žloukem.
Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů, asi třicet minut.
Zlatohnědé slíváky, chutnají nejlépe teplé.. ;)

  • Share:

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Mňam! Vypadají krásně! Už se těším, až budou na zahradě švestky! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se švestkami jsou prostě nejlepší.. ale i po těch dnešních rebarborových se jen zaprášilo..

      Vymazat
  2. Moje babička měla ke kynutému těstu taky úctu :-) Zajímavý recept.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babičky zkrátka věděly.. ;) Děkuji za milý komentář..

      Vymazat
  3. To je super. Mně se zatím kynuté těsto nikdy nepovedlo a tady čtu příslib, že se vždy povede :-) Včera mi dcera říkala, jestli bych jí neupekla buchty jako babička. Odmítla jsem, ale asi to přece jen zkusím i když z poloviční dávky. Pro jistotu :-)
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste klidně z celé dávky, není jich mnoho. Vyjde to na dva plechy.. ;) Tak ať se dílo daří.. budu ráda, když dáte pak vědět.. ;)

      Vymazat
    2. Tak ty jsi Renco mistr,tobe se povede vse na co sahnes a v kuchyni jsi proste neeeej :* taky je zkusim ;)

      Vymazat
    3. Verunko děkuji, až se červenám.. Stále je co zlepšovat.. však mě znáš ;)

      Vymazat
  4. Ach, ty vypadají ale naprosto úchvatně. Škoda, že nejsem zrovna moc šikovná pekařka. Nechceš mi jich pár poslat? :) A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    GIVEAWAY O LUXUSNÍ NÁRAMKY | BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.. ;) Ráda bych ale vždy se po nich jen zapráší.. Budu sledovat moc ráda, máš krásný blog.. ;)

      Vymazat